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Audio y subtítulos

Versión en Español

Versión Original con Subtítulos en Español

Versión Original con Subtítulos

  • Audio: Francés
  • Subtítulos: Catalán
País

Francia

Año de producción

1967

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IMDB

Sobre la película

Escrita y dirigida por el maestro ganador del Oscar honorífico Jean-Luc Godard (“Banda aparte”) y nominada al Oso de Oro del Festival de Berlín. Simboliza el colapso de la burguesía bajo el peso del consumismo, realizando así una mordaz crítica respecto a la sociedad de consumo y a la violencia que puede generar.

El matrimonio Durand, formado por los burgueses Roland y Corinne, sale de fin de semana con destino a su casa de campo. A lo largo del trayecto por carretera sufren un enorme embotellamiento debido a una serie de aparatosos accidentes. Durante la terrible espera viven un conjunto de experiencias desconcertantes.

Dirección y reparto

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  • Avatar de javr157

    javr157

    No se si mi favorita de Godard, pero sin lugar a dudas de las que mas me han impactado

    8,5 8,5 hace 8 meses
  • Avatar de luismanhattan

    luismanhattan

    Es una película rara y difícil, que puede sorprender al espectador que no esté muy acostumbrado al cine de Godard. Tienen interés sus planos secuencias, su modo de captar la violencia y la sátira sobre la burguesía. Por el contrario la lectura de textos de Engels o Marx se ha quedado más anticuada. Una película que me recuerda a 'La vía láctea' de Buñuel. No gustará a todos, pero eso pasa con el maestro Godard.

    7 7 hace 3 años (Editado)
  • Avatar de sunlawood

    sunlawood

    Tortura sonora de película. Insoportable minutos y minutos de claxones y voces agudas, simplemente insoportable.

    4 4 hace 3 años (Editado)
  • Ed González

    de Slant Magazine

    It's perverse how cleanly a film as philosophically and emotionally wrecked as Weekend divides Jean-Luc Godard's filmography into neat halves (for lack of alternate salience, his Hollywood period before Weekend and his anti-Hollywood period since), and how a film so compellingly nihilistic is also a pretty good approximation of a cinephile's idea of a good time. The film follows Corinne and Roland, a married couple who can't stand each other and secretly plot to kill the other, as they drive from their station of urban ennui out to the French countryside in hopes of snatching away Corinne's ailing father's inheritance away from her mother. Unfortunately for them, their journey is beset by a series of Buñuellian obstructions (including a hitchhiking character called "el ángel exterminador") that begins with a cataclysmic traffic jam-cum-parade (detailed in a bravura 10-minute tracking shot that iconographically portends nearly everything that will follow) and devolves from there. The two paragons of capitalistic personal enterprise are thrown into Godard's matrix of aphorisms and promulgations where the unwritten rules of narrative filmmaking are deconstructed and trashed wholesale in a formal mirror of their own classist debasement.

    9.0 9.0
  • Roger Ebert

    de Chicago Sun Times

    Year after year, Jean-Luc Godard has been chipping away at the language of cinema. Now, in "Weekend," he has just about got down to the bare bones. This is his best film, and his most inventive. It is almost pure movie. It is sure to be ardently disliked by a great many people, Godard fans among them. But revolutionary films always take some time for audiences to catch up.

    9.0 9.0