Tres Colores: Azul
Tres Colores: Azul

Tres Colores: Azul

Trois couleurs: Bleu

Audio y subtítulos

Versión en Español

Versión Original con Subtítulos en Español

Versión en Catalán

País

Francia

Año de producción

1992

Estreno en cines

05/11/93

Recaudación

1.822.429,22 €

Espectadores

599 372

Ver ficha

IMDB

Sobre la película

Tras la muerte de su esposo y de su hija, Julie intenta suicidarse. Después de su convalecencia intenta librarse de todas las ataduras de su pasado mudándose a un apartamento y deshaciéndose de todas sus anteriores pertenencias.

Dirección y reparto

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  • Avatar de elisaalonso

    elisaalonso

    Acabo de leer "La hecho de menos". Me sangran los ojos.

    hace 3 meses
  • Avatar de angelutrillas

    angelutrillas

    Es un puto peliculón, si os gusta el cine verla.

    10 10 hace 5 meses
  • Avatar de cinema_excelsior

    cinema_excelsior

    Duro poema visual sobre el dolor que causa la pérdida. Como su nombre indica, la película eleva las tonalidades azules a un nivel emocional penetrante. Su ritmo lento es el adecuado; además Binoche soporta el peso de la trama con tremenda solemnidad. Un trabajo de una precisión milimétrica en todos los sentidos.

    8,5 8,5 hace 1 año
  • Avatar de skpls

    skpls

    Perfecta. La vida sale al encuentro.

    hace 1 año
  • Lisa Nesselson

    de Variety

    "Trois Couleurs: Bleu," the first installment in Krzysztof Kieslowski's trilogy inspired by the French tricolor, falls short of the mystical perfection that characterized "The Decalogue," but boasts a riveting central performance by a carefully controlled, lovingly lit Juliette Binoche. Dramatic tale of a woman who streamlines her life after surviving the accident that kills her young daughter and composer husband retains traces of the puzzle-piece serendipity that distinguishes helmer's most captivating work. But in this outing (as, to a lesser extent, in "The Double Life of Veronique") Kieslowski's French characters are watered-down icons compared to their Polish counterparts. Like Wim Wenders with "Far Away, So Close," Kieslowski (along with co-scripter Krzysztof Piesiewicz and other credited hands including Agnieszka Holland) seems to be grappling witha diluted variation on his own greatest moments and insights, suggesting, as does Wenders, that all you need is love. Post-accident, bereaved but businesslike Julie (Binoche) is determined to live anonymously and do "absolutely nothing," but when someone touches an emotional nerve in her, the screen literally goes blank and snippets of powerful music surge forth. It's a risky but effective device for blowing Julie's facade of indifference.

    9.0 9.0
  • Roger Ebert

    de Chicago Sun Times

    There is a kind of movie in which the characters are not thinking about anything. They are simply the instruments of the plot. And another kind of movie in which we lean forward in our seats, trying to penetrate the mystery of characters who are obviously thinking a great deal. "Blue" is the second kind of film: The story of a woman whose husband dies, and who deals with that fact in unpredictable ways.

    8.0 8.0