Mátalos Suavemente
Mátalos Suavemente
SD V.O.S.E. V.E. 93 min NOTA USUARIOS: 6,6 NOTA PRENSA: 7,8 NR < 18 años

Mátalos Suavemente

Killing Them Softly

director

Andrew Dominik

Nacionalidad

Estados Unidos

Año de producción
Estreno en cines
Recaudación

1.625.966,20 €

Espectadores

237076

Distribuidora

DeA Planeta

Género

Thriller

Cuando una partida de póker ilegal es atacada por ladronzuelos, toda la mafia se siente amenazada. Los capos de la Mafia acuden a Jackie Cogan para encontrar a los culpables. Sin embargo, la misión de Cogan se complica entre indecisos, estafadores de segunda, asesinos cansados y los mismos ladronzuelos, y entonces la situación degenera...

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Dirección y reparto

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  • Avatar de heartsbreaker8
    heartsbreaker8

    mala, bastante floja en general, no la recomiendo

    6.0 6 2013-04-01 16:51:31
  • Avatar de xoox
    xoox

    Película aburridisima, lentísima y pesadisima, el argumento no da ni para un cortometraje, es por eso que la misma se ahoga en un sinfín de diálogos huecos y soeces sin pies ni cabeza, con el único fin de llegar a los 94 minutos. No perdáis el tiempo.

    3.5 3,5 2013-03-30 00:38:04
  • Avatar de ktalli
    ktalli

    Un poco de acción per tampoco mata. Y digo un poco porqué da la sensación de que hay escenas para rellenar minutos, que no aportan mucho. Correcta. Sin más. Totalmente prescindible.

    5.0 5 2013-02-16 23:14:05
  • Avatar de davidgmarcelo
    davidgmarcelo

    Queda la vaga sensación de haber visto todo antes, en cuanto al contenido y en cuanto a la forma.

    5.5 5,5 2013-02-10 16:47:31
  • Mark Adams de Screen

    A deliciously stylish hard-boiled crime drama, Andrew Dominik’s violent and bleakly funny film is a grimly nihilistic film that revels in its harsh and brutal urban landscape. Writer/director Andrew Dominik makes great use of the widescreen format and fills his film with visual quirks to sit alongside the smartly written dialogue, and working again with Brad Pitt (the pair made 2007’s The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford) has come up with a remarkably pertinent crime film that reflects the tough times facing America. (...) Domink crafts a memorable crime film, with Brad Pitt reinforcing his acting reputation as a commanding screen presence.

    9.0 9.0
  • Dave Calhoun de Time Out

    Dominik plays his hand as a stylist just enough, memorably in a scene where a character is trying to talk through a fog of heroin, and another, in which a man is assassinated in super-slo-mo. It's also a terrific actors' movie, with each and every actor putting in some of their best work, from Mendelsohn's cocky and comic petty slimeball act to Gandolfini's turn as a past-it, booze-soaked killer with a sharp tongue. Massively pleasurable and just smart enough.

    8.5 8.5
  • Luis Martínez de El Mundo

    Killing them softly quiere ser desde el primer segundo la verdad del barquero que un buen ciudadano necesita, y eso, además de cargante, altera los índices de colesterol. Lo que, ya lo hemos dicho, es malo. (...) Dominik, eso sí, maneja con soltura las teclas de un género que se quiere presentar en su desnuda desnudez. La cámara se maneja siempre consciente de las lecturas y películas que habitan a un género milenario. Y así, cada una de las escenas funciona con la prestancia, espectacularidad y ferocidad exigibles. (...) El problema, y volvemos al principio, está precisamente en la respuesta del actor: en la ambición de contarlo todo, de hacer pedagogía con las cabezas partidas en dos, de convertir cada plano en metáfora de nuestros días. Toda la cinta discurre con el sonido de fondo de los telediarios en los que Obama explica la crisis a sus votantes, es decir, al mundo entero. Y ese recurso se repite y repite con una insistencia tan cargante que acaba por desactivar las legítimas aspiraciones de una película salvaje por fuera, perfectamente domesticada por dentro.

    6.0 6.0
  • Sergi Sánchez de La Razón

    Thriller cínico y desencantado. (...) El principal atractivo de «Killing Them Softly» es haber recuperado la conciencia política del cine negro sin renunciar a la reflexión estética sobre su identidad. (...) Es imposible sustraerse del contexto político del filme: aunque las conexiones entre el microcosmos de los bajos fondos y el macrocosmos del derrumbe económico son reveladoras, Dominik insiste demasiado en hacerlas visibles, como si no acabara de confiar en la capacidad del espectador para sacar conclusiones.

    6.5 6.5
  • Carlos Boyero de El País

    El argumento no es demasiado original, pero Dominik se esfuerza por desarrollarlo de forma transgresora, imitando a Tarantino, comparando el funcionamiento del crimen organizado con la crisis económica que atraviesa Estados Unidos, jugando con la cámara para expresar los efectos de un chute de heroína, estilizando la violencia. (...) Tanto afán por ser distinto y dinamitar el género se queda en el exhibicionismo inútil del que se cree el más listo de la clase. Ves excesivamente la fórmula, el ansia por ser brillante y revolucionario. Y te quedas fuera, te da lo mismo que los personajes mueran o se salven.

    5.0 5.0
  • Manu Yáñez Murillo de Fotogramas

    Sobre el papel, la propuesta es audaz y estimulante: un choque de trenes entre el noir de corte posmoderno y el cine político americano más nihilista. La idea no carece de audacia y ambición. (...) la película podría titularse No Country for NO Man. (...) ¿Te acuerdas del prólogo del primer capítulo de la primera temporada de The Wire? Pues diría que el discurso político de Killing Them Softly no va más allá de esa escena. Todo lo que viene después en The Wire está lejos del alcance de Dominik.(...) El conjunto tiene un punto collage: hay una paliza que parece Toro Salvaje pasado por el filtro hiperrealista de Michael Mann; unas cámaras lentas que remiten a John Woo y Brian de Palma; y tiene una charla lisérgica entre yonquis que parece filmada y montada por Darren Aronofsky. Es una ambiciosa película-compendio que responde a fuerzas contrapuestas.

    6.5 6.5
  • Justin Chang de Variety

    A routine, even mundane crime story relayed in tones of world-weary fatigue, "Killing Them Softly" deglams the mob movie to coolly distinctive if rarely pulse-quickening effect. Trading in pleasures of a deliberately rarefied sort, writer-director Andrew Dominik's talky, character-rich genre piece largely short-circuits thrills to sketch a grimly funny portrait of thugs taking care of business, in every rotten sense of the word.

    8.0 8.0
  • Drew McWeeny de Hitfix

    Greig Fraser's cinematography is excellent, and there are some scenes here that film students should look at and break down and try to absorb as lessons in how to capture an image or a moment. It's not pretty, and it doesn't romanticize this world at all. Far from it. Instead, Dominik is careful to rub our nose in some of the worst things in the film, making sure he shows that death is ugly and visceral and sudden in many cases. This isn't as ambitious on the surface as the last time Dominik collaborated with Pitt, but "Killing Them Softly" is sincere and superbly made, and it touches a real nerve.

    9.0 9.0
  • Eric Kohn de Indiewire

    Dominik has constructed a provocative revisionist history that beats the original Obama election message of hope and progress to a bloody mass. (...) It's the ultimate expression of the movie's strengths and weaknesses combined, rendering the "Yes we can" chant in brutally ironic terms.

    8.5 8.5
  • Derek Malcolm de London Evening Standard

    What you can’t deny is the proficiency of the cast. Pitt, Jenkins and Gandolfini get the measure of the sometimes odd material and run with it entertainingly. That makes it a watchable film if not a formidable one to present in the competition at Cannes. And one wouldn’t think Obama would be very pleased with it since some of its most ironic moments are played out while his most floridly inspiring speeches are relayed on television.

    6.5 6.5
  • Sasha Stone de The Wrap

    Has Brad Pitt, Dirty Money and No Regrets. (...) "Killing them Softly" is a deliberate indictment of the American capitalist system; the 2008 meltdown wasn’t only Wall Street, it was a systemic failure in the way our country was designed to function. (...) This isn’t a film about random, absurdist violence. Nor is it a film about the mob. It’s a film about getting the job done, quick and dirty, for a handsome reward. From the beginning of the film through its duration, Dominik chooses as a backdrop the moment Obama took over the White House as Wall Street was collapsing. (...) The film doesn’t point the finger at Obama.

    8.0 8.0
  • E. Rodríguez Marchante de ABC

    Lo de Dominik, con un Brad Pitt con perilla y con pistola, pues supongo que habrá decepcionado a los que esperaban más de él. Como no es mi caso, yo estuve entretenido con esa historia negruzca de pringados y asesinos profesionales que se titula "Killing them softly".

    8.0 8.0
  • Salvador Llopart de La Vanguardia

    Una metáfora intelectualmente sugerente, pero como obra cinematográfica más bien fría y distante. Un thriller hablado, un Pulp fiction explicado en el que la mayor recompensa se encuentra en unos actores en la distancia corta, haciendo bien su trabajo. Con unos diálogos rápidos, tensos, llenos de referencias a los tiempos que corren, el trabajo, el negocio, los valores, la crisis.

    6.5 6.5
  • Guy Lodge de Incontention

    Stylish, strutting 'Killing Them Softly' too tough for subtext. (...) Quite how Dominik's split instincts of period homage and contemporary allegory are intended to serve each other is hard to gauge: "Killing Them Softly" pleases as an exercise in both surface style and tangy verbiage, but it's the rare genre entertainment one wishes would think a bit less.

    7.0 7.0
  • Peter Bradshaw de The Guardian

    The political dimension to the movie, emphasised with continually recurring glimpses of the outgoing and incoming presidents on the TV news, is restated with a grandstanding monologue from Cogan. Perhaps it's too emphatic to count as satire, but it gives an extra edge to a smart, nasty, gripping movie.

    8.0 8.0
  • Kevin Jagernauth de The Playlist

    But it's also breathtakingly brilliant and admirably ambitious. Certain to court controversy, "Killing Them Softly" captures in no uncertain terms the frustration and failed promises the American public as a whole have dealt with as well as the lack of accountability and inability to take difficult but needed action to right the ship. Is this the first economic/political gangster movie ever made? All we know is that we want to see it again to keep digging into this dense and penetrating film. Easily a contender for one of the best movies of the year, "Killing Them Softly" pulses and burns in a way few films ever do.

    9.5 9.5
  • Todd McCarthy de Hollywood Reporter

    A tasty modern crime yarn with political overtones, Brad Pitt and an over-weaning sense of style.A juicy, bloody, grimy and profane crime drama that amply satisfies as a deep-dish genre piece, Killing Them Softly rather insistently also wants to be something more.

    8.5 8.5