Equí y n'otru tiempu
Equí y n'otru tiempu

Equí y n'otru tiempu

Audio y subtítulos

Versión en Español

País

España

Año de producción

2014

Género

Documental

Sobre la película

"Una de las películas más importantes del cine español reciente". Carlos Losilla.

El espíritu de los maquis que arriesgaron el pellejo (y murieron en lucha) en los montes está presente en esta película sobrecogedora en su elegancia. Con rigor inquebrantable, Ramón Lluís Bande –algo cercano a lo que sería John Gianvito de haber nacido en Asturias– hace un inventario escalofriante, con nombres fechas y circunstancias, de las muertes de los rebeldes. Una suerte de álbum de imágenes ausentes de los caídos en combate que arroja luz a una parte de la historia reciente aún en sombras. "Equí y n’otru tiempu" no solo pretende ser una película política, sino también trabajar con las formas del cine de manera radicalmente política. Las huellas invisibles de lo que ocurrió, y que sólo el cine es capaz de desenterrar.

Dirección y reparto

Títulos similares

¿Cómo valoras esta película?

Apigazador! Si queremos recuperar la memoria nun pue ser con obres machacones fasta lo indicible como esta. Ta bien que se quiera buscar el silenciu y la tranquilidá per aciu d'un ritmu lentu, pero nun pue cayese nel más horrible de los aburrimientos; demuestra la nula habilidá cinematográfica del direutor. Desaspera al espeutador, y coles teunoloxíes nueves al final lo que se consigue ye qu'ésti, como foi el mió casu, vaiga pasando'l vídiu de semeya en semeya y de testu en testu col ratón (por cierto, desasperantes tamién les partes en negru), pasando una película d'hora y diez en 15 minutos (que ye pa lo que da). Conque más dinamisu la próxima vegada, por dios, que'l tema da pa ello... Por cierto, hai toponimia que ta mal. El pueblu de Llaviana onde mataron a los Caxigales nun ye "El Condáu", ye El Condao.

23 julio 2017
rocarret

Para no olvidad a estos asturianos valientes y nobles... y a los que sobrevivieron la ecatombe, también.

19 julio 2017
rocarret

Delicada, respetuosa, entrañable. Cada escena te regala el tiempo suficiente para respirar y sentir la soledad y el dolor de los asturianos muertos y los que quedaron vivos. En memoria de José Manuel Älvarez González, un olvidado de la historia de este país.

19 julio 2017
9.5

"Verdadero cine político y una película imprescindible. (...) La sucesión de lugares de la ausencia, de espectros de la memoria, cobra poco a poco una gran emoción, como si el pasado invadiera el presente para pedirle cuentas. Ese gran cementerio de la ignominia se convierte entonces en un monumento a la libertad cercenada, y la película de Bande en una de las más importantes del cine español reciente."

Carlos Losilla de Caimán Cuadernos de Cine