8,8

El séptimo sello

· 97min.

Suecia en el siglo XIV. Un caballero atormentado y lleno de dudas vuelve a su castilla tras diez años de inútiles luchas en las Cruzadas y la Muerte se presenta rec...
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Sobre la película

Una de las grandes películas de la historia del cine y la joya de la corona de la carrera de Ingmar Bergman, con imágenes tan icónicas como la del caballero, interpretado por Max Von Sydow, jugando al ajedrez con la muerte. "El séptimo sello" demostró la capacidad de Bergman de conjugar la metafísica de la historia que narra, con los aspectos físicos del paisaje como las rocas o el cielo.

Suecia en el siglo XIV. Un caballero atormentado y lleno de dudas vuelve a su castilla tras diez años de inútiles luchas en las Cruzadas y la Muerte se presenta reclamándolo. Con la esperanza de obtener algunos conocimientos antes de morir, el caballero reta a la Muerte a una partida de ajedrez. Mientras juegan, el caballero observa ciertas escenas de crueldad y sufrimiento que sugieren las torturas e injusticias a Alyosha descritas por Ivan Kamarazov. Las imágenes y los presagios del film son medievales, pero el discernimiento psicológico es moderno a la vez que erótico lo que añade tensión y hasta sensación de tormento.

Dirección y reparto

Dirección:
Ingmar Bergman

Premios y nominaciones

Audio y subtítulos

Versión Original con Subtítulos
Audio: Sueco • Subtítulos: Español
Versión en Español
Audio: Español

Más información

Título original:
Det Sjunde Inseglet
Géneros:
Clásicos, Drama
País:
Suecia
Estreno en cines:
20/03/61
Recaudación: 95.096,70 €
Espectadores: 32.675
Ver ficha:
IMDB

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Consumatum est....Sensacional.Metafisica pura,el ser y la nada.

Quien narices soy yo para poder si quiera valorar a Bergman.

10

"A knight returning from the Crusades finds a rude church still open in the midst of the Black Death, and goes to confession there. Speaking to a hooded figure half-seen through an iron grill, he pours out his heart: "My indifference has shut me out. I live in a world of ghosts, a prisoner of dreams. I want God to put out his hand, show his face, speak to me. I cry out to him in the dark but there is no one there.'' The hooded figure turns, and is revealed as Death, who has been following the knight on his homeward journey. Images like that have no place in the modern cinema, which is committed to facile psychology and realistic behavior. In many ways, Ingmar Bergman's "The Seventh Seal'' (1957) has more in common with the silent film than with the modern films that followed it--including his own. Perhaps that is why it is out of fashion at the moment. Long considered one of the masterpieces of cinema, it is now a little embarrassing to some viewers, with its stark imagery and its uncompromising subject, which is no less than the absence of God."

Roger Ebert de Chicago Sun Times

10

"Ingmar Bergman's dark masterpiece effortlessly sees off the revisionists and the satirists; it is a radical work of art that reaches back to scripture, to Cervantes and to Shakespeare to create a new dramatic idiom of its own. It was released 50 years ago, but it's as fresh as a glass of ice-cold water. Max von Sydow and Gunnar Björnstrand are the ascetic Crusader knight and his cynical squire who return from the wars after 10 years to find their country ravaged with plague and the population panicking about the coming apocalypse. The knight is confronted by the cowled figure of Death, who agrees to a game of chess, and lets the knight stay alive for as long as he can stave off checkmate. It's an inspired conceit, a seriocomic masterpiece on its own, which Bergman carries off with absolute conviction. Woody Allen's honourable homage in Love and Death brought out its latent black comedy, though a batsqueak of this is present in Bergman."

Peter Bradshaw de The Guardian