Carnages
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Audio y subtítulos

Versión Original con Subtítulos en Español

País

Suiza

Año de producción

2003

Género

Drama

Estreno en cines

30/07/03

Recaudación

10.740,27 €

Espectadores

2.351

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IMDB

Sobre la película

Un joven torero en el ruedo; una actriz que intenta descubrir el sentido de su existencia; una profesora, cuya madre le esconde ciertas cosas, se cree espiada por una niña de cinco años que piensa que los animales son más grandes que ella. La niña tiene nombre de animal y tiene un dogo alemán con nombre de niño y corazón frágil. Un filósofo se reconvierte a patinador artístico, una pareja que está esperando quintillizos deja de comunicarse, un taxidermista recibe un regalo de su madre...

Premios
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Dirección y reparto

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claudiasofia

Le sobran al menos 20 min. Aún así tiene su puntillo interesante, aunque al mismo tiempo no logra hacer una historia sólida. Curiosa.

23 julio 2015 (Editado)
9.0

" Sophisticated, coolly imaginative, and genre-carefree, Delphine Gleize's debut feature Carnage has the organic shape and elliptical flux of a short-story collection twisted like a cruller. Serendipitous fate has been lately overused as a narrative plan; Paul Thomas Anderson may've burned up the idea's pint-sized tank of propane all by himself. But Gleize doesn't give the gimmick emotional primacy—she's too busy mustering uncanny images and conjuring more mysterious connections, visually and thematically. A single cut says it all: As a little epileptic girl named Winnie (Raphaëlle Molinier) raptly watches, a young torero (Julien Lescarret) duels with a looming, incensed half-ton bull on TV. Suddenly, a giant black dog walks between the camera and the child and climbs up on the couch: For a chilly moment, you'd swear the bull had entered the room, and the lingering sense of danger doesn't fade. "

Michael Atkinson de Village Voice

8.5

" There's a genre of film that's ideal for intelligent filmgoers. It's the one that threads multiple stories at once, letting a single incident expose the disparate connections among people who may be strangers. "Thirteen Conversations About One Thing" epitomizes the genre, as does "Amores Perros," and now there's "Carnage," a wonderful French offering whose jumping-off point is a bullfight. "

Jonathan Curiel de Slant Magazine