50 hombres muertos
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50 hombres muertos

Fifty dead men walking

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Versión en Español

dirección

Kari Skogland

Países

Canadá, Reino Unido

Año de producción

2009

Género

Thriller

Estreno en cines

13/11/09

Recaudación

84.090,59 €

Espectadores

14 513

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IMDB

Sobre la película

Belfast. Finales de los 80. Martin, un gamberro de los barrios dominados por el IRA, es testigo de la brutal ejecución de un soldado. Gracias a ello, las autoridades británicas le convencen para que trabaje como informador. Fergus, su tutor en el MI5, se convierte en una figura paterna para él y le ofrece toda la protección que puede, pero Martin vive en un mundo de constante peligro, bajo la amenaza de ser descubierto, lo que le llevaría a la tortura y la muerte. Su información vital salva muchas vidas hasta que es descubierto. Las autoridades británicas se desentienden de él, y lo abandonan a una muerte segura. Fergus se enfrenta a un dilema personal, y finalmente rechaza aceptar lo inevitable: rompiendo todas las reglas sale al rescate de Martin...

Premios
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Dirección y reparto

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Película entretenida y vibrante. Cuenta con buenas interpretaciones y una puesta en escena funcional y envolvente. Un acercamiento a ese mundo sórdido de las bandas terroristas, con un enfoque original, al incidir no tanto en las acciones criminales de unos y otros, sino en el papel de un joven que trata de salir adelante, sin querer mancharse las manos de sangre. Algo difícil cuando la pólvora está en el aire.

23 julio 2015 (Editado)
9.0

"Un thriller que te mantendrá al borde del asiento... La interpretación de Sturgess de un héroe ligeramente desorientado es absolutamente maravillosa. Encarna la lealtad tribal y sus matices con brillantez, trasformando la película en una obra que merece la pena seriamente."

Richard Corliss de The Times

7.5

"Docu-like film based on exploits of an actual Belfast hood turned informer against IRA terrorists is an explosive cinematic experience. (...) The decibels, energy and overall quality are high in writer-director Kari Skogland's "Fifty Dead Men Walking," her supremely well-made, highly stylized, graphic tale of Northern Ireland's "Troubles" in the late 1980s. Upscale audiences should respond to her film, loosely based on Martin McGartland's account of his perilous stint as an Irish Republican Army insider spilling beans to the Brits. Also assaulted by visuals as dazzling as they are dizzying and a pounding rock soundtrack, they might additionally wish for a seat belt. At least they get subtitles for the hammering, thickly accented dialogue."

Doris Toumarkine de Hollywood Reporter

6.5

"Packing a high-caliber performance by Jim Sturgess and enough thrills to start a theme park, "Fifty Dead Men Walking" is a classic about the Irish "troubles." Despite the unavoidably convoluted facts of the real-life story, pic boasts plausibly written, solidly acted characters and a conflict that pushes the viewer's righteous-indignation buttons, and as such could become a crossover hit. Packing a high-caliber performance by Jim Sturgess and enough thrills to start a theme park, "Fifty Dead Men Walking" is a classic about the Irish "troubles." Despite the unavoidably convoluted facts of the real-life story, pic boasts plausibly written, solidly acted characters and a conflict that pushes the viewer's righteous-indignation buttons, and as such could become a crossover hit. Packing a high-caliber performance by Jim Sturgess and enough thrills to start a theme park, "Fifty Dead Men Walking" is a classic about the Irish "troubles." Despite the unavoidably convoluted facts of the real-life story, pic boasts plausibly written, solidly acted characters and a conflict that pushes the viewer's righteous-indignation buttons, and as such could become a crossover hit. Packing a high-caliber performance by Jim Sturgess and enough thrills to start a theme park, "Fifty Dead Men Walking" is a classic about the Irish "troubles." Despite the unavoidably convoluted facts of the real-life story, pic boasts plausibly written, solidly acted characters and a conflict that pushes the viewer's righteous-indignation buttons, and as such could become a crossover hit."

John Andersson de Variety