Everlasting moments
Everlasting moments
Everlasting moments

Everlasting moments

Maria Larssons eviga ögonblick

dirección

Jan Troell

Países

Suecia, Finlandia

Año de producción

2009

Género

Drama

Ver ficha

IMDB

Sobre la película

Uno de los grandes melodramas de los últimos tiempos que bebe del mejor cine de Bergman y está disponible en exclusiva en filmin. Maria Larsson, una joven de clase baja que vive a principios del siglo XX. Cierto día gana una cámara en la lotería. Desde ese momento no sólo gana una cámara sino otra forma de ver la vida y salir adelante.

Premios
Te la recomendamos para...

Dirección y reparto

¿Cómo valoras esta película?

augm

Buena película.
Documenta, entre otras cosas, la terrible situación femenina a lo largo de la historia, en un mundo patriarcal y asfixiante.
La pregunta es, ha cambiado tanto como creemos?

23 julio 2015 (Editado)
juanlu5712

Al principio me ha costado entrar en la historia y empatizar con los personajes,pero es una pelicula genial,preciosa y trite.Victimas todos de su tiempo y su educacion

23 julio 2015 (Editado)
thethirdclick

He visto la película en iPad y presenta algún defecto de sonido durante el metraje. es una película llena de sentimientos y que habla de la dureza de la vida, de la renuncia que todos debemos hacer en determinados momentos, de los verdaderos placeres, de amor, de muerte. Cabe destacar la preciosa trayectoria de la protagonista principal y de su viaje a través de la cámara fotográfica. una muestra más de que cine sueco siempre goza de buena salud

23 julio 2015 (Editado)
mildred3

Preciosa, delicada, sutil y contundente.

23 julio 2015 (Editado)
9.5

"Rarely is there a film that evokes our sympathy more deeply than "Everlasting Moments." It is a great story of love and hope, told tenderly and without any great striving for effect. It begins in Sweden in 1911, and involves a woman, her daughter, her husband, a camera and the kindness of a stranger. It has been made by Jan Troell, a filmmaker whose care for these characters is instinctive."

Roger Ebert de Chicago Sun Times

9.5

"Set in the early 20th century, the movie focuses on a real person, Maria Larssons (Maria Heiskanen), a working-class woman who found solace in photography. Raising her children on very modest means and dealing with a dockworker husband (Mikael Persbrandt) who drinks too much and has a girlfriend, Maria truly needs an outlet. A professional photographer (Jesper Christensen) sees her pictures and says she has an authentic eye. He supports her artistically and eventually indicates a romantic interest. This is artful filmmaking of the old school. Troell uses a leisurely, direct narrative style and handsomely burnished images to re-create an era in which a woman, developing her first photo print, can declare, without irony, that the resulting image is "a miracle." "

Walter Addiego de USA Today

9.5

"Un placer extraordinario. Jan Troell tiene el talento para permitir al espectador ser capaz de ver el alma de sus personajes. El estilo de Troell tiene el poder de una revelación. "

Todd McCarhy de Variety

9.0

"There is sorrow and brutality in this film, but it is balanced by delicacy, humor and a sense of innocence that flirts with mawkishness. Any excursion into a lost world of childhood, whether it’s “Amarcord” or “The Secret Life of Bees,” risks sentimentalizing the past, but Mr. Troell, many of whose earlier films have also been historical dramas (most notably “The Emigrants” and “The New Land,” from the early ’70s), compensates with a sense of historical and psychological clarity. The result is an experience that, even as it feels a bit familiar, is nonetheless engrossing and satisfying."

A. O. Scott de NY Times