Cara a Cara (1967)
Cara a Cara (1967)
Cara a Cara (1967)

Cara a Cara (1967)

Faccia A Faccia

Audio y subtítulos

Versión en Español

Versión Original con Subtítulos en Español

dirección

Sergio Sollima

País

Italia

Año de producción

1967

Estreno en cines

14/10/68

Recaudación

337.700,00 €

Espectadores

1.620

Ver ficha

IMDB

Sobre la película

El tímido profesor Brett Fletcher (Gian Maria Volonté) se ve obligado a dejar la enseñanza por motivos de salud y decide mudarse a Texas. Allí conocerá al peligroso y famoso asesino Beauregard (Tomas Milian), conocido como Beau y por ser jefe de la “manada salvaje”, que se lo llevará como rehén tras ayudarlo a escapar de la justicia. Brett entabla una amistad con Beau y, además, empieza a sentirse cómodo dentro de esa vida como bandido volviéndose un hombre violento, fanático y con deseos de convertirse en el nuevo jefe de la banda aunque eso suponga pasar por encima de su nuevo amigo.

Dirección y reparto

¿Cómo valoras esta película?

Spaguetti Western por encima de la media. Dúo de lujo compuesto por Gian María Volonté y Tomás Milian, dos frecuentes del género. El argumento funciona hasta el último tercio del film, que es quizá algo más precipitado en cuanto a guión. El final en lo personal no da el broche de oro a la película.

13 marzo 2019 (Editado)
8.0

"But Faccia a faccia is far more than the sum of its impressive parts. The above mentioned scenes – which should also include a climactic reunification that sees Beauregard and Brad take on a small army of lawmen – are not so much standouts as typical of the film as a strikingly well-balanced whole. To discover a genre work of this period so driven by story and character is thrilling enough, but to find one that does so in such consistently thoughtful and entertaining fashion, and with this degree of social, thematic and even political layering, is a hugely satisfying cinematic treat. "

Cine Outsider de Web oficial

8.0

"Everyone is vulnerable and as secrets and suppressed emotions are exposed, drama, humour, humility and regret mesh together like the ingredients of large pot of stew on the brink of bubbling over. This is a thoroughly engaging film with plenty to say and allows us to come face to face with not only the facts, but all the elements that make life anything but black and white. "

Louis Keller de Urban Cinefile

7.5

"There is enough dramatic juice in this screenplay that it would work even in its one-room setting - much like Sidney Lumet's magnificent 1957 film, Twelve Angry Men - even without the reenactment flashbacks that reveal the actions that have brought this group of characters together. "

Andrew L. Urban de Urban Cinefile