Ali (2001)
Ali (2001)

Ali (2001)

Ali

Audio y subtítulos

Versión en Español

Versión Original con Subtítulos

  • Audio: Inglés
  • Subtítulos: Español
dirección

Michael Mann

Año de producción

2001

Género

Biopic

Estreno en cines

26/04/02

Recaudación

2.169.814,90 €

Espectadores

480 508

Ver ficha

IMDB

Sobre la película

Cassius Clay / Muhammad Ali es uno de los personajes más importantes de la historia reciente de EEUU. Una referencia para muchos. Esta película narra su vida. 

Campeón, líder y gran figura mediática. Con determinación y re-sistencia física, agresividad e inteligencia, Muhammad Ali ha transformado para siempre la vida de muchos americanos. Sus combates, tanto fuera como dentro del ring, le hicieron conocer todos los lados de la vida. Belinda, su esposa; Angelo Dundee, su entrenador; Brew Brown, su consejero; Howard Bingham, su fotógrafo y biógrafo; y Fernie Pacheco, su doctor, todos personajes muy cercanos al boxeador, han sido testigos de excepción de su comportamiento arriesgado y sus acciones fuera de lo común. Un drama épico sobre el deportista más querido, denostado y controvertido de todos los tiempos. Un hombre cuya influencia se extendió mucho más allá de los cuadriláteros. El film narra la vida, tanto del hombre como del campeón, desde sus comienzos hasta la gran pelea contra Foreman en 1974.

Premios
Te la recomendamos para...

Dirección y reparto

Títulos similares

¿Cómo valoras esta película?

fb1076869307

Lenta, pesada, innecesariamente larga, sin ritmo, no está a la altura del personaje.

16 abril 2019
cinemuchocine3

muy buena..situaciones como estas y muchas mas..tantas como parejas existen...claro que en un corto no entran .....ja ja ja..el final muy bueno.

23 julio 2015 (Editado)
8.0

""For your consideration" is the phrase used in ads touting year-end films for Oscar nominations. Its application is most often wishful thinking (The Majestic? Please!). But if awards still have anything to do with rewarding balls-out daring, then Michael Mann's Ali deserves a fistful. Start with Will Smith, who molded his lean body into 220 pounds of heavyweight muscle and nailed the champ's verbal strut. It's a remarkable transformation that could have stalled at mimicry if Smith hadn't also caught the watchful intensity that could make Ali's eyes flash with anger and fierce purpose. Smith gives a towering performance, defiantly funny and impassioned. Mann, working with screenwriters Eric Roth, Stephen J. Rivele and Christopher Wilkinson, isn't concerned with turning the life of Muhammad Ali into a string of biopic cliches. If you want to know about Ali's Kentucky youth or his current battle with Parkinson's disease, watch A&E. Mann focuses on ten years, starting in 1964, when Ali, then Cassius Clay, won the heavyweight crown from Sonny Liston, through his 1974 upset of George Foreman, the Rumble in the Jungle, in Zaire. The fight footage is thrillingly shot by Emmanuel Lubezki, who excels out of the ring as well."

Pete Travers de Rolling Stone

7.5

"The most enjoyable and thoughtful of the trio, Michael Mann's Ali amounts to a victory lap for one of the American century's most compelling personalities. Actually, it's more of a parade headed by a bulked-up and toned Will Smith, radiating absurd if appropriate self-confidence as the heavyweight icon Muhammad Ali. Mann reports on the action in the heroic journalistic style of The Insider, but this pageant is livelier than that dour exposé. Aliis filled with vivid cameos and set to an infectious soul beat that effectively covers the underlying hum of calculated precision."

J. Hoberman de Village Voice

7.0

"Ese estilo apuntado en Heat y culminado magistralmente en El dilema, tiene su prolongación en Ali. Cámara en mano, planos quemados, desenfoques continuos, dinamitando el clásico pero legítimo recurso del plano-contraplano, Ali es su libro de estilo."

Carlos Rosal de Miradas de Cine

7.0

"Will Smith is Muhammad Ali"? Could you really imagine that on the poster? Could there be any greater act of hubris than seeking to impersonate one of the 20th century's best known and most comprehensively mythologised figures - and one who in any case has his own stunning celluloid life in documentaries like Leon Gast's When We Were Kings and William Klein's Muhammad Ali: The Greatest? It is a measure of Michael Mann's imaginative virility as a director, and Will Smith's status as one of Hollywood's most charming and intelligent leading men, that this biopic fails as little as it does. "

Peter Bradshaw de The Guardian